Researchers Database

SOGA Sachiyo

    Graduate School of Humanities and Social Sciences Human Growth and Development(Studies on Modern Society and Education) Associate Professor
Contact: sogahum.nagoya-cu.ac.jp
Last Updated :2024/04/26

Researcher Information

J-Global ID

Research Interests

  • caring   transformation   ESD   

Research Areas

  • Humanities & social sciences / Education - general / ESD, Holistic Education

Education

  • 2008/04 - 2014/03  University of the Sacred Heart  Graduate School  Doctor of Philosophy in Human Sciences
  • 2003/04 - 2006/03  University of the Sacred Heart  Graduate School  Master of Arts in Human Sciences
  •        - 2003  University of the Sacred Heart  Liberal Arts  Department of Education

Association Memberships

  • 日本ホリスティック教育/ケア学会   Japan Holistic Educaiton Society   The Japanese Society of Envinronmental Education   The National Society for the Study of Catholic Education   Japan Comparative Education Society   Japan Association for International Education   

Published Papers

Books etc

  • The Contemporary Encyclopedia of International Education, Revised Edition
    曽我幸代 (Contributor環境教育)明石書店 2022/03 9784750353395
  • 日本国際理解教育学会 (Joint work第14章 ユネスコの提起する現代的課題に国際理解教育はどう応えるか)明石書店 2021/03 9784750351797 268p 218-229
  • The Turning Point for the Urban Public Policy in Nagoya
    Sachiyo Soga (ContributorChapter4 Sustainable Societies and SDGs)ミネルヴァ書房 2020/09 9784623089864 305 61-77頁
  • ワークで学ぶ教育の方法と技術
    曽我 幸代 (Contributorホリスティックな学びとは?持続可能な社会と私たちのかかわり)ナカニシヤ出版 2019/10 4779514185 240
  • 事典 持続可能な社会と教育
    曽我 幸代 (ContributorESD)教育出版 2019/07 4316804847 245 pp.18-21
  • ESD towards Social Transformation: Transforming Oneself through Caring
    SOGA, Sachiyo (Single work)学文社 2018/01 4762027561 256
  • Holistic Education based on Dialogues: Focused on Transformation
    Japan Holistuc; Education Society (Others自由学園の実践:<みんな>の中で一人ひとりが大切にされる教育とは)創成社 2017/06 240 
    高橋和也との共著
  • ESD in a New Era: Creating Sustainable Schools: Learning from the Case Studies with Whole Schools Approach in the World
    NAGATA Yoshiyuki; SOGA Sachiyo (Others)明石書店 2017/03 4750344613 320 
    編著・翻訳
  • International Education Handbook
    Japan Association for International Education (OthersBaltic Sea Project and EIU)2015/06 264 85 
    コラム
  • Sustainable Education and Culture: Deepening ESD in the Pacific Rim
    Japan Holistuc; Education Society (OthersGross National Happiness (GNH): the Developmental Principle of Bhutan)せせらぎ出版 2008/03 4884161726 229 117-123 
    抄訳

Conference Activities & Talks

  • 持続可能な社会形成に向けたESDの取り組み  [Invited]
    曽我幸代
    なごや生物多様性シンポジウム2024  2024/03  日本  名古屋市立大学
  • 曽我幸代; 林敏博
    名古屋市立大学大学院人間文化研究科人間文化研究所プロジェクト報告会  2024/03  名古屋市立大学  名古屋市立大学大学院人間文化研究科人間文化研究所
  • Introduction to ESD: Holistic Approach to Transformation  [Invited]
    Sachiyo SOGA
    DTE and NCU strengthen link with ESD webinar  2024/02  Visayas State University, Tolosa, Department of Teacher Education
  • 「一人ひとりの人生の基盤 としての理念」の背景  [Invited]
    曽我幸代
    JST共創の場 近未来こどもデザイン拠点コンソーシアム会議 研修会  2023/05
  • 多文化共生社会における教育:ESDの視点から
    曽我幸代
    名古屋市立大学大学院人間文化研究科人間文化研究所プロジェクト報告会  2023/03  日本  名古屋市立大学大学院人間文化研究科人間文化研究所
  • Sachiyo Soga
    The 43rd Annual Conference of the International Association of Early Childhood Education  2022/09  Japan  the International Association of Early Childhood Education
  • 橋崎頼子; 川口広美; 松倉紗野香; 曽我幸代
    『国際理解教育を問い直す』出版記念第3部執筆者トークイベント  2021/09  Japan Association for International Education
  • Thinking about Emergence and Social Transformaion  [Not invited]
    曽我幸代
    Japan Association for International Education  2021/06
  • 名古屋市立大学人文社会学部におけるESDとFD研修  [Not invited]
    曽我幸代
    日本国際理解教育学会研究・実践委員会「学び論」プロジェクト公開研究会  2021/03
  • Development of the Model of Public School System and Curriculum on the basis of ESD Practices  [Invited]
    Sachiyo Soga
    4th Online-Leaning Circle  2020/07  online  Shizuoka University
  • A Study of "Transformation"
    Sachiyo Soga
    JAIE Research and Practice Committee  2020/06  online  JAIE
  • Sachiyo Soga
    Symposium & Workshop "Sustainable Society and ESD" in the 78th Annual Conference of Japan Educational Research Association  2019/08  学習院大学  日本教育学会
  • 曽我幸代; 神谷良恵; ユリア
    日本ホリスティック教育/ケア学会第3回研究大会  2019/06  天理大学  日本ホリスティック教育/ケア学会
  • SDGs時代の水・気候変動教育を問う
    曽我幸代
    日本国際理解教育学会第29回研究大会(特定課題研究:国際理解教育における理念研究、方法研究の到達点と今後の課題)  2019/06  椙山女学園大学  日本国際理解教育学会
  • 一人ひとりを大切にする保育の自明性を問い直す:ESDの視点から
    曽我幸代
    日本国際理解教育学会第28回研究大会  2018/06  宮城教育大学  日本国際理解教育学会
  • Sachiyo Soga; Yoshie Kamiya
    Japan Society for Holistic Education / Care  2018/06  自由学園  日本ホリスティック教育/ケア学会
  • Reconsideration of Spirituality in Japanese Culture: From a Practice of a Nursery School Based on Waldorf and Forest Pedagogy  [Not invited]
    KONO Momoko; KIDO Hiroe; SOGA Sachiyo
    9th World Environmental Education Conference  2017/09  Vancouver, Canada  World Environmental Education Conference
  • An International Comparative Study on Education and School/Community Resilience in Disaster-Affected Areas in Asia and the Pacifi  [Not invited]
    NAGATA Yoshiyuki; SOGA Sachiyo; KANDA Wakako
    9th World Environmental Education Conference  2017/09  Vancouver, Canada  World Environmental Education Conference
  • Jiyu-Gakuen Education: Focused on the caring community  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    The 1st Aniversary Conference of Japanese Society for Holistic Education/Care  2017/06  Satelite campus of Osaka Prefecture University  Japanese Society for Holistic Education/Care
     
    ラウンドテーブル
  • Youth Participation for Social Transformation: Based on the winners of the UNESCO-Japan Prize on ESD  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    27th Annual Conference of Japan Association for International Education  2017/06  Tsukuba University  Japan Association for International Education
  • An International Comparative Survey on School and Resilience in 5 coutries of Asian and the Pacific region  [Not invited]
    NAGATA Yoshiyuki; SOGA Sachiyo; NAKATA Yuki
    52nd Annual Conference of Japan Comparative Education Society  2016/06  Osaka University  Japan Comparative Education Society
  • The essence of ESD: Based on the good practices through whole-school approach  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    26th Annual Conference of Japan Association for International Education  2016/06  Joetsu University of Education  Japan Association for International Education
  • The Possibilities and Challenges of ESD in UNDESD: the importanca of transforming oneself through caringbased on the lessons in the university  [Invited]
    SOGA, Sachiyo
    Monday Salon  2015/09  Nagoya City University  Institute for Studies in Humanities and Cultures, Nagoya City University
  • Building Resilient School Communities: Based on the survey in Tacloban, Philippines  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    39th Annual Conference of the National Society for the Study of Catholic Education  2015/07  University of the Sacred Heart  The National Society for the Study of Catholic Education
  • An International Study on Education and Resilience with Special Focus on Disaster-Affected Areas in Asia and the Pacific  [Not invited]
    NAGATA Yoshiyuki; SOGA Sachiyo; MATSUDA Takeshi
    8th World Environmental Education Conference  2015/07  Gothenburg, Sweden  World Environmental Education Conference
  • Implications of Jiyu-Gakuen to Transformative ESD  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    2015 Annual Conference of Japan Holistic Education Society  2015/06  Doshisha University  Japan Holistic Education Society
  • Learning to Transform Oneself and Society: Based on the Interview with Jiyu-Gakuen College Students  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    25th Annual Conference of Japan Association for International Education  2015/06  Chuo University  Japan Association for International Education
  • An International Comparative Survey on School and Resilience(Mid-term Report)  [Not invited]
    NAGATA Yoshiyuki; SOGA Sachiyo; MARUYAMA Hideki
    49th Annual Conference of Japan Comparative Education Society  2014/07  Nagoya University  Japan Comparative Education Society
     
    共同発表
  • A Study of "Learning to Transform Oneself and Society" in ESD :Critical Review on the Theoretical Frameworks by UNESCO and UNECE  [Not invited]
    NAGATA Yoshiyuki; SOGA Sachiyo
    23rd Annual Conference of Japan Association for International Education  2014/06  Nara University of Education  Japan Association for International Education
     
    共同発表
  • Systems Thinking in ESD: focused on "Value-driven"  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    22nd Annual Conference of Japan Association for International Education  2012/07  Saitama University  Japan Association for International Education
  • ERadioactivity Observation Programme Led by High School Students in East Asia: Voluntary Network towards Sustainable World  [Not invited]
    Maruyama Hideki; SOGA Sachiyo
    48th Annual Conference of Japan Comparative Education Society  2012/06  Kyushu University  Japan Comparative Education Society
     
    共同発表
  • Basic Study for Building a "Broader ESD Model" in Laos: Possibilities and Challenges of Compass Method  [Not invited]
    NAGATA Yoshiyuki; SOGA Sachiyo; SAITO Miki
    47th Annual Conference of Japan Comparative Education Society  2011/06  Waseda University  Japan Comparative Education Society
     
    共同発表
  • Rethinking of National Framework for Sustainable Schools in UK  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    21st Annual Conference of Japan Association for International Education  2011/06  Kyoto Tachibana University  Japan Association for International Education
  • Values for ESD: from the perspective of Environmental Ethics  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    20th Annual Conference of Japan Association for International Education  2010/07  University of the Sacred Heart  Japan Association for International Education
  • Rethinking of UNESCO ASPnet: based on Baltic Sea Project Research  [Not invited]
    NAGATA Yoshiyuki; Maruyama Hideki; SOGA Sachiyo
    46th Annual Conference of Japan Comparative Education Society  2010/06  Kobe University  Japan Comparative Education Society
     
    共同発表
  • Science and Religion in ESD: from the views of nature  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    33rd Annual meeting of The National Society for the Study of Catholic Education  2009/09  Sendai Shirayuri Women's College  The National Society for the Study of Catholic Education
  • Higher Education for Sustainable Development: the Practice and Challenges of ESD in the university  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    45th Annual Conference of Japan Comparative Education Society  2009/06  Tokyo Gakugei University  Japan Comparative Education Society
  • University and ESD: Unsustainability relating with universities  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    19th Annual Conference of Japan Association for International Education  2009  Doshisha Women's College of Liberal Arts  Japan Association for International Education
  • An Educational Meaning of the Society of the Sacred Heart in the History of Catholic education of woman  [Invited]
    SOGA, Sachiyo
    Oriens Institute for Religious Research  2008/07  Oriens Institute for Religious Research  Oriens Institute for Religious Research
  • A study of the root of the Society of the Sacred Heart: from the perspectives of Whole-person Edcation and Apostolate  [Not invited]
    SOGA, Sachiyo
    30th Annual meeting of The National Society for the Study of Catholic Education  2006/09  St. Catherine University  The National Society for the Study of Catholic Education

MISC

  • 「他者との共生」の再考とESDの可能性:共生社会の実現に向けて
    曽我幸代; 小林直三; 林敏博  人間文化研究所年報  19-  118  -121  2024/03
  • 2021年度FD報告:人文社会学部におけるESDをふり返る
    曽我幸代  人間文化研究所年報  17-  55  -58  2022/03
  • 曽我幸代  地球規模課題に応答する学習に関する研究:気候変動教育に焦点を当てて(2019-2021年度科研費補助金基盤研究(C)研究代表者:永田佳之、課題番号:19K02792)  73  -86  2022/03
  • 円頓寺商店街:「雑多」のなかにあるインフォーマルな学び
    曽我幸代  人間文化研究所年報  (16)  55  -58  2021/03
  • 曽我幸代  対話的手法を通したホリスティックな教師教育のプログラムの開発と検証(2018-2020年度科研費補助金基盤研究(C)研究代表者:河野桃子、課題番号:18K02567)  11  -20  2021/03
  • Building Awareness of Sustainability through ESD: Attending NCU Contact Points in Asia Symposium 2019
    Sachiyo Soga  Annual Report of Institute for Studies in Humanities and Cultures, NCU  15-  84  -90  2020/03  [Invited]
  • Holistic Education based on Dialogues: Focused on Transformation
    SOGA, Sachiyo  International Education  24-  109  -109  2018/06
  • ESD in a New Era: Creating Sustainable Schools: Learning from the Case Studies with Whole Schools Approach in the World
    SOGA, Sachiyo  International Education  24-  108  -108  2018/06
  • Possibilities and Challenges of "Apple Tree of KIITOS": based on the lessons in the university
    SOGA, Sachiyo  An Interdisciplinary Study on Climate Change and Education: Development of ESD Learning Resources and Teacher Training  61  -62  2018/03
  • History of Climate Change Education
    SOGA, Sachiyo  An Interdisciplinary Study on Climate Change and Education: Development of ESD Learning Resources and Teacher Training  10  -13  2018/03
  • Special Report on Sustainability Symposium2017: Youth Voices towards Sustainable City, Nagoya
    SOGA, Sachiyo  Annual Report in Humanities and Cultures  13-  1  -21  2018/03
  • Preparedness for Natural Disasters from the perspectives of Japanese Litereture and Films: Implications to ESD relating with Culture
    SOGA, Sachiyo  Annual Report in Humanities and Cultures  13-  44  -48  2018/03
  • Nagoya Peace Stories
    SOGA, Sachiyo  Annual Report in Humanities and Cultures  11-  61  -62  2016/03  [Invited]
  • Directions for ESD in a Post-UNDESD: towards Realization of Learning Places
    SOGA, Sachiyo  Rethinking What Sustainable Development is: regarding from Global Action Programme on ESD  75  -87  2016/03
  • SOGA, Sachiyo  A Synthetic Study on Sustainability and Resilience of Education in Asian Countries  175  -182  2016/03
  • SOGA, Sachiyo  Studies in Holistic Education  19-  (19)  59  -71  2016/02  [Refereed]
  • Rethinking of ESD in Japan
    SOGA, Sachiyo  The New English Classroom  555-  45  -45  2015/11
  • SOGA, Sachiyo  NIER Research Bulletin  141-  221  -230  2012/03  [Refereed]
  • SOGA, Sachiyo  A Study for Networking of ESD/ Sutainable Schools in East Asia. (Final Report)  89  -93  2012
  • SOGA, Sachiyo  NIER Research Bulletin  140-  237  -246  2011/03  [Refereed]
  • SOGA, Sachiyo  Basic Study for Building a "Broader ESD Model" for Developing Countries with Creation and Dissemination of Related Multimedia Materials  69  -73  2011/03
  • SOGA, Sachiyo  Studies in Holistic Education  12-  (12)  52  -59  2009/03  [Refereed]

Awards & Honors

  • 2018/10 Nagoya City University President's Award
     
    受賞者: SOGA, Sachiyo
  • 2009 Young Researcher's Award of Japan Association of Catholic Universities

Research Grants & Projects

  • 日本学術振興会:科学研究費助成事業 基盤研究(C)
    Date (from‐to) : 2020/04 -2024/03 
    Author : 吉田 敦彦; 森岡 次郎; 池田 華子; 西村 拓生; 永田 佳之; 河野 桃子; 孫 美幸; 曽我 幸代; 青木 芳恵; 福若 眞人
     
    本年度の研究は、昨年度に引き続き、「オルタナティブな教育」と「教育のオルタナティブ」に関するホリスティック教育学の枠組みによる研究を通して、「ホリスティック教育/ケア学」という新たな学的領域を構築する基盤を得ることを目的とした。 【課題A】Ⅰ「オルタナティブな教育」に関する従前の研究(1.「オルタナティブ」の3つの意味合い、2.オルタナティブ教育の法制化をめぐる動向、3.シュタイナー教育のホリスティックな人間観と教育観、4.ブーバー対話哲学とシュタイナー学校の教育現実)を、「別様の可能性からの問いかけ」という観点から再構成し、またⅡ「教育のオルタナティブ」に関する従前の研究(1.教育のパラドクスから「もうひとつの世界」へ、2.教育的日常のなかに働くスピリチュアリティ、3.別様の他者との「対話」の(不)可能性、4.人類史的な問いとしての「ケア」)を、「超越性をめぐる問い」という観点から再編して、単著書『教育のオルタナティブ:〈ホリスティック教育/ケア〉研究のために』(せせらぎ出版、2022年3月)のⅡ部8章として集成し、公刊した。ここに、〈ホリスティック教育/ケア〉に関する原理的研究が踏まえるべきオルタナティブ教育の展開に関する基盤的研究を完了した。 【課題B】上記を踏まえた〈ホリスティック教育/ケア〉に関する研究を構想するために、研究分担者各自の課題意識を共有し、今後の研究深化に関する研究討議(オンライン開催3回)を行った。それらの成果として、上掲の単著書の結章「〈ホリスティック教育/ケア〉研究のために」において、「ケアと教育の相即:生の全体性に根ざした教育/ケアEdu-care」「ホリスティックな全体性と超越性:オルタナティブ性を媒介して」「〈ホリスティック教育/ケア〉研究の現代的意義」を明らかにした。
  • 名古屋市立大学:
    Date (from‐to) : 2023/05 -2024/03 
    Author : 曽我幸代、小林直三、林敏博、吉永和加
  • 地域における多文化共生の推進とデモクラティックな教育の可能性
    名古屋市立大学:
    Date (from‐to) : 2022/05 -2023/03 
    Author : 小林直三; 曽我幸代; 川本徹; 岡村優希; 大江一平
  • Japan Society for the Promotion of Science:Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    Date (from‐to) : 2019/04 -2023/03 
    Author : 曽我 幸代
     
    本研究のねらいは、「異質な他者とともにいることが多文化共生社会につながるのか」を明らかにすることにあった。ESDは人権侵害や環境破壊などの諸問題の学習を通して、自らの生活をふり返り、価値観や行動、ライフスタイルを変えていくことに狙いを置く教育活動である。その要となるのがESDの特徴の一つである「適用可能性」であり、それを高めるために自己と他者との関係性を捉えるケアリングを用いて、他人事とされる持続不可能な諸状況を自分事化していく変容のプロセスを捉えることが本研究の目的であった。 コロナ禍によって当初予定していた国内外スタディツアーを通した調査を実施することができないため、調査内容を変更した。ESDに関心のある若者(教育実践者(教歴20年未満)を含む)20名を対象に、約1年間のESDプログラムへの参加を通して、自らの生活と分断した問題を自分事化する自己変容のプロセスを捉える。調査は2020年12月から開始し、全15回のワークショップを無事2022年2月に終えることができた。 企画されたESDプログラムは、日常の暮らしから遠くの他者との関係、持続可能な開発から考える前半6回分と、身のまわりの他者との関係から持続可能な開発や日常を考える後半6回分からなり、コロナ禍であることから、オンラインでのワークショップにした。調査協力者は毎月1回開催するワークショップに参加し、各回の感想やコメントをノートに記述した。校務などの理由から途中辞退者もいたが、最終回まで参加した調査協力者からノートを回収し、回収できたノートから、分析に向けたデータ入力を始めた。自らの価値観を問い直したり、考え方に気づいたりすることを記録した文書の内容分析、およびワークショップで書かれた内容の分析は次年度に行う予定である。
  • Japan Society for the Promotion of Science:Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    Date (from‐to) : 2019/04 -2022/03 
    Author : Nagata Yoshiyuki
     
    'A Study on Learning in Response to Global Issues with a Special Focus on Climate Change Education' took place with special focus on case studies and research on educational pracitces on climate change or global warming in and beyond Japan. Some of the research overseas planned at initial stage could not be implemented because of the COVID-19 Pandemic. However, a nation-wide study on climate change education in local jurisdictions was carried out and results of the study was accordingly reported. Furthermore learning materials such as panels and photo cards based on education on 'Harmony Principles' originally created in the UK were made. The results of these studies were widely shared in academic circles/societies and part of the nation-wide research was used publicly in a consideration in the Diet.
  • Japan Society for the Promotion of Science:Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    Date (from‐to) : 2018/04 -2021/03 
    Author : Kono Momoko
     
    In the first year, we conducted dialogical interviews with educational practitioners to confirm the effectiveness and issues of the dialogical methods. We also conducted basic research on dialogue and related concepts. In the second year, we made a report on the dialogical methods and made improvements based on the opinions of the floor. We also shared the results at an international conference. In the final year, based on the knowledge obtained, we developed "dialogue sheets" for practitioner education and training that are not limited to teachers, and made improvements from the views at the workshop. In addition, pamphlets of the completed "dialogue sheets" were created assuming use in future education and training of practitioners.
  • ESD towards Social Transformation: Transforming Oneself through Caring
    Japan Society for the Promotion of Science:Grants-in-Aid for Scientific Research
    Date (from‐to) : 2017/04 -2018/03 
    Author : SOGA, Sachiyo
     
    研究成果公開促進費「学術図書」
  • An Interdisciplinary Study on Climate Change and Education: Development of ESD Learning Resources and Teacher Training
    Japan Society for the Promotion of Science:Grants-in-Aid for Scientific Research
    Date (from‐to) : 2015/04 -2018/03 
    Author : NAGATA Yoshiyuki
  • A Synthetic Study on Sustainability and Resilience of Education in Asian Countriese Pacifi
    Japan Society for the Promotion of Science:Grants-in-Aid for Scientific Research
    Date (from‐to) : 2012/04 -2015/03 
    Author : NAGATA Yoshiyuki

Teaching Experience

  • ESD Study TourESD Study Tour Nagoya City University
  • Sustainable Society and Ourselves: Introduction to SDGsSustainable Society and Ourselves: Introduction to SDGs Nagoya City University
  • Introduction to ESDIntroduction to ESD
  • Environmental EducationEnvironmental Education Nagoya City University
  • Pactice of ESDPactice of ESD Nagoya City University
  • Aspects of Modern EducationAspects of Modern Education Nagoya City University
  • Learning through Collaboration with the CommunityLearning through Collaboration with the Community Nagoya City University

Committee Membership

  • 2022/12 - Today   Kuwana City Social Educational Board   Kuwana City Social Educational Board Committe
  • 2021/05 - Today   Nagoya City University SDGs Center   Deputy Director
  • 2019/06 - Today   Japan Association for Interanational Education   director

Social Contribution

  • シンポジウム「いま、ここにいたい」と思える場を考える
    Date (from-to) : 2024/03/09-2024/03/09
    Role : Appearance
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立大学大学院人間文化研究科チーム・インクルージョン
    Event, Program, Title : 「いま、ここにいたい」と思える場を考える
    名古屋市立大学
  • 世界の共通課題を扱うESD
    Date (from-to) : 2024/02/02-2024/02/07
    Role : Lecturer
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市高年大学鯱城学園
    General 名古屋高年大学鯱城学園
  • 持続可能な社会をともに考えよう
    Date (from-to) : 2023/10/05-2023/10/07
    Role : Planner
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 愛知県
    Event, Program, Title : AICHI SDGs EXPO
    AichiSkyExpo
  • SDGsとは
    Date (from-to) : 2023/08/07-2023/08/07
    Role : Lecturer
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立大学
    Event, Program, Title : NCU グレイド・スキップ・チャレンジ2023
    High school students
  • 持続可能な開発とSDGs
    Date (from-to) : 2023/06/02-2023/06/02
    Role : Lecturer
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋高年大学鯱城学園
    General 名古屋高年大学鯱城学園
  • SDGsとは
    Date (from-to) : 2023/05/16-2023/05/16
    Role : Lecturer
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立守山西中学校
    Junior high school students 名古屋市立守山西中学校
  • Date (from-to) : 2023/03/15-2023/03/15
    Role : Panelist
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋経済大学 市邨中学校・高等学校
    Event, Program, Title : Ichimura Exibition Day/Open Day
    Teachers
  • 世界の共通課題を扱うESD
    Date (from-to) : 2023/02/03-2023/02/08
    Role : Lecturer
    Category : Others
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市高年大学鯱城学園
    General
  • Date (from-to) : 2023/01/28-2023/01/28
    Role : Advisor
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 愛知教育大学
    Event, Program, Title : 「ESD for 2030」TOKAIプロジェクト 成果フォーラム
  • Date (from-to) : 2023/01/27-2023/01/27
    Role : Advisor
    Category : Others
    Junior high school students
  • Date (from-to) : 2023/01/26-2023/01/26
    Role : Advisor
    Category : Others
    Junior high school students
  • SDGsとは
    Date (from-to) : 2022/11/12-2022/11/12
    Role : Lecturer
    Category : Visiting lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 三重県教育委員会
    Event, Program, Title : 三重県高校生オンライン海外交流事業
    High school students
  • 食から考える持続可能な都市名古屋
    Date (from-to) : 2022/11/03-2022/11/03
    Role : Commentator
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立大学人文社会学部曽我研究室
    Event, Program, Title : NCUサステナビリティ・シンポジウム2022
    名古屋市立大学
  • 絵地図から考えるSDGsと私の暮らし
    Date (from-to) : 2022/08/24-2022/08/24
    Role : Planner
    Category : Festival
    Sponser, Organizer, Publisher  : アサヒ飲料
    Event, Program, Title : SDGs将来世代創造フォーラム2022
  • SDGsとは
    Date (from-to) : 2022/08/03-2022/08/03
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立大学
    Event, Program, Title : NCU グレイド・スキップ・チャレンジ2022
    High school students 名古屋市立大学
  • 名古屋市立大学人文社会学部の学び
    Date (from-to) : 2022/07/05-2022/07/05
    Role : Lecturer
    Category : Visiting lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 岐阜県立多治見北高等学校
    Event, Program, Title : 総合的な探究の時間
    High school students
  • 持続可能な開発とSDGs
    Date (from-to) : 2022/06/03-2022/06/03
    Role : Lecturer
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋高年大学鯱城学園
    Event, Program, Title : 名古屋高年大学鯱城学園
    General 名古屋高年大学鯱城学園
  • SDGs
    Date (from-to) : 2022/05/28-2022/05/28
    Role : Lecturer
    Category : Visiting lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 三重県教育委員会
    Event, Program, Title : 次世代を担うグローバル・リーダー育成プログラム
    High school students
  • SDGsとは
    Date (from-to) : 2022/05/10-2022/05/10
    Role : Commentator
    Category : Visiting lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立守山西中学校
    Event, Program, Title : 総合的な学習の時間
    Junior high school students 名古屋市立守山西中学校
  • SDGsとは
    Date (from-to) : 2022/04/15-2022/04/15
    Role : Commentator
    Category : Visiting lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 浜松市立篠原中学校
    Event, Program, Title : 総合的な学習の時間
    Junior high school students 浜松市立篠原中学校
  • Date (from-to) : 2022/02/16-2022/02/16
    Role : Commentator
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市
    Event, Program, Title : なごや学生環境Action!ワークショップ
    College students エコパルなごや
  • What is SDGs?
    Date (from-to) : 2021/11/21-2021/11/21
    Role : Lecturer
    Category : Visiting lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 三重県教育委員会
    Event, Program, Title : 三重県高校生海外オンライン交流事業
    High school students オンライン授業
  • Date (from-to) : 2021/11/20-2021/11/20
    Role : Lecturer
    Category : Festival
    Sponser, Organizer, Publisher  : イーブルなごや・フェスティバル実行委員会
    Event, Program, Title : イーブルなごや・フェスティバル
    名古屋市男女平等参画推進センター
  • Date (from-to) : 2021/11/03-2021/11/03
    Role : Presenter
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立大学
    Event, Program, Title : NCUサステナビリティ・シンポジウム2021
    オンライン開催
  • ESDの在り方と進め方
    Date (from-to) : 2021/10/20-2021/10/20
    Role : Lecturer
    Category : Qualification seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市教育センター
    Event, Program, Title : 教員免許状更新講習
    Teachers 名古屋市教育センター
  • What is SDGs?
    Date (from-to) : 2021/10/18-2021/10/18
    Role : Lecturer
    Category : Visiting lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 御殿場西高等学校
    High school students オンライン授業
  • 愛知県ユネスコスクール交流会分科会ファシリテーション
    Date (from-to) : 2021/10/16-2021/10/16
    Role : Advisor
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 愛知県教育委員会
    Event, Program, Title : 愛知県ユネスコスクール交流会
    ウィルあいち
  • What is SDGs?
    Date (from-to) : 2021/08/16-2021/08/16
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : Nagoya City University
    Event, Program, Title : NCU Grade Skip Challenge 2021
  • Date (from-to) : 2020/08/01-2021/03/31
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : SDGs community
    Event, Program, Title : Nagoya Open University of the Environment
    Nagoya Open University of the Environment
  • SDGs
    Date (from-to) : 2021/01/22-2021/01/22
    Role : Coverage cooperation
    Category : Research advise
    Sponser, Organizer, Publisher  : 南山高等学校女子部
    High school students 名古屋市立大学
  • Date (from-to) : 2020/12/12-2020/12/12
    Role : Lecturer
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 高知県立大学
    Event, Program, Title : 高知県立大学立志社中の学生&教職員向けESD講座
    College students ZOOM
  • SDGs
    Date (from-to) : 2020/12/09-2020/12/09
    Role : Lecturer
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名鉄観光サービス(株)
    Event, Program, Title : 社員研修
    Company ZOOM
  • 10年後の子どもとわたし:中高生になった子どものために親として今できること
    Date (from-to) : 2020/11/11-2020/11/11
    Role : Lecturer
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立二城幼稚園PTA
    Event, Program, Title : 家庭教育セミナー
    Guardians 名古屋市立二城幼稚園
  • SDGs
    Date (from-to) : 2020/11/07-2020/11/07
    Role : Commentator
    Category : Visiting lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋女子大学高等学校
    High school students 名古屋女子大学高等学校
  • Date (from-to) : 2020/10/21-2020/10/21
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 愛知学長懇話会SDGs企画委員会
    Event, Program, Title : サイエンストーク
    ZOOM
  • ESDの在り方と進め方
    Date (from-to) : 2020/10/17-2020/10/17
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市教育センター
    Event, Program, Title : 教員免許状更新講習
    Teachers 名古屋市教育センター
  • What is SDGs?
    Date (from-to) : 2020/09/08-2020/09/08
    Role : Lecturer
    Category : Visiting lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 愛知教育大学附属中学校
    Junior high school students
  • Date (from-to) : 2018/04-2020/03
    Role : Advisor
    Category : Research advise
    Sponser, Organizer, Publisher  : Fujie Elementary School, Higashiura, Aichi
    Event, Program, Title : Teacher Training
    Teachers Fujie Elementary School, Higashiura, Aichi
  • Date (from-to) : 2020/02/28-2020/02/28
    Role : Appearance
    Category : Meeting
    Sponser, Organizer, Publisher  : 一般社団法人SDGsコミュニティ
    Event, Program, Title : SDGsコミュニティづくりフォーラム2020
    ウィンクあいち会議室1102
  • About SDGs
    Date (from-to) : 2020/01/29-2020/01/29
    Role : Lecturer
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 知多5市町会
    Governmental agency 半田市
  • 世界のホールスクールから学ぶESD
    Date (from-to) : 2020/01/29
    Role : Lecturer
    Category : Visiting lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市高年大学鯱城学園
    General 名古屋市高年大学鯱城学園
  • Date (from-to) : 2019/12/16-2019/12/16
    Role : Lecturer
    Category : Lecture
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立大学都市政策センター
    Event, Program, Title : SDGs講座
    Governmental agency 名古屋市立大学サテライトキャンパス
  • Date (from-to) : 2019/12/07-2019/12/07
    Role : Planner
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立大学人文社会学部
    Event, Program, Title : NCUサステナビリティ・シンポジウム2019
    名古屋市立大学
  • 求められる学生像とこれからの大学入試のあり方
    Date (from-to) : 2019/12/02-2019/12/02
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋経済大学市邨高等学校・中学校
    Event, Program, Title : 教員研修
    Teachers 名古屋経済大学市邨高等学校・中学校
  • ESDの在り方と進め方
    Date (from-to) : 2019/10/19-2019/10/19
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市教育委員会
    Event, Program, Title : 教員免許更新講習
    Teachers 名古屋学院大学名古屋キャンパスたいほう
  • Date (from-to) : 2019/08/21-2019/09/23
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : Nagoya City University
    Event, Program, Title : Grade Skip Challenge
    Nagoya City University
  • Date (from-to) : 2019/08/21-2019/09/23
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市立大学人文社会学部
    Event, Program, Title : グレイド・スキップ・チャレンジ
    名古屋市立大学山の畑キャンパス
  • Date (from-to) : 2019/07/20-2019/07/20
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市環境局
    エコパルなごや
  • Date (from-to) : 2018/12/22-2018/12/22
    Role : Planner
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 愛知学長懇話会サスティナビリティ企画委員会
    Event, Program, Title : 私たちがつくる持続可能な都市・名古屋:SDGs「平和」×「貧困」への挑戦
    名古屋市立大学山の畑キャンパス
  • Date (from-to) : 2018/12/08-2018/12/08
    Role : Lecturer
    Sponser, Organizer, Publisher  : なごや環境サポーターネットワーク
    Event, Program, Title : なごや環境大学共育講座「続ESDカフェ④続サステナブルな学校・地域を創ろう」
    ウィルあいち
  • ESDの在り方と進め方
    Date (from-to) : 2018/10/20-2018/10/20
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 名古屋市教育委員会
    Event, Program, Title : 教員免許更新講習
    Teachers 名古屋市教育センター
  • 「ESD」&ワークショップ
    Date (from-to) : 2018/10/14-2018/10/14
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 特定非営利活動法人こどもNPO
    Event, Program, Title : なごや環境大学共育講座「こども×おとな=未来 未来をつくるパートナーシップ~身近なSDGsを学ぼう!~」
    ソレイユナゴヤ
  • What is ESD ?
    Date (from-to) : 2018/07/28-2018/07/28
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 夢ナビ
    Event, Program, Title : 夢なびライブ
  • Date (from-to) : 2018/06/30-2018/07/22
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : Nagoya City Board of Education
    Event, Program, Title : Joint Course with Nagoya City University
    Moriyama Lifelong Learning Center
  • Date (from-to) : 2017/12/23-2017/12/23
    Role : Planner
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : 愛知学長懇話会サスティナビリティ企画委員会
    Event, Program, Title : 持続可能な都市 名古屋への高校生・大学生からの提案
    名古屋市立大学
  • Practices of ESD
    Date (from-to) : 2017/11/18
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : Nagoya Open University for the Environment
    Event, Program, Title : Educational Seminar: ESD Cafe 3
    Will Aichi (Aichi Women's Center)
  • What is ESD and How do we practice it?
    Date (from-to) : 2017/10/21
    Role : Lecturer
    Category : Qualification seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : Nagoya City Board of Education
    Event, Program, Title : Lessons for updating a teacher's certificate
    Teachers Nagoya City Educational Center
  • Date (from-to) : 2017/07/08-2017/07/22
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : Nagoya City Board of Education
    Event, Program, Title : Joint Course with Nagoya City University
    E-able Nagoya 7/8、15、22
  • Practices of ESD
    Date (from-to) : 2016/12/10
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : Nagoya Open University for the Environment
    Event, Program, Title : Educational Seminar: ESD Cafe 2: towards building a Sustainable Society
    Will Aichi (Aichi Women's Center)
  • Can we eat "this”?: to think Child Health and Environmental Conservation through GMO
    Date (from-to) : 2016/10/26
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : Nagoya City University
    Event, Program, Title : Special Seminar by NCU
    General Nagoya City University
  • What is Environmental Education and How do we practice it?
    Date (from-to) : 2016/08/22-2016/10/15
    Role : Lecturer
    Category : Qualification seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : Nagoya City Board of Education
    Event, Program, Title : Lessons for updating a teacher's certificate
    Teachers Nagoya City University 8/22, 8/23, 10/15
  • Date (from-to) : 2016/10/15
    Role : Lecturer
    Category : Science cafe
    Sponser, Organizer, Publisher  : Institute for Studies in Humanities and Cultures, Nagoya City University
    Event, Program, Title : Science Cafe
    General Sakura Side Terrace
  • Date (from-to) : 2016/07/09-2016/07/30
    Role : Lecturer
    Category : Seminar
    Sponser, Organizer, Publisher  : Nagoya City Board of Education
    Event, Program, Title : Joint Course with Nagoya City University
    E-able Nagoya

Academic Contribution

  • Study Tour for Doctoral Students in USM
    Date (from-to) :2022/09/10-2022/09/21
    Role: Planning etc
    Type: Others
    Organizer, responsible person: Nagoya City University
    Penang, Malasia


Copyright © MEDIA FUSION Co.,Ltd. All rights reserved.